SvD i Barbies spår.

Om jag kan designa min egen Barbiedocka, kan jag kanske i framtiden sätta en SvD i hennes hand.

Svenska Dagbladet som omstrukturerar, ta bort, utvecklar berättar för Dagens Media att de ska hitta nya sätt att locka annonsörer – och läsare.

Annonschefen Pierre Bergström berättar bland annat att de jobbar med öppna innovationer tillsammans med reklam- och mediabyråer.

Exakt vad de öppna innovationerna står för framkommer inte ens när man försöker läsa mellan raderna. Kanske är det tomma linjer mellan raderna som man själv, som läsare, får fylla med sina egna annonser? Eller vad kan de annars mena med att de arbetar med öppna innovationer?

Min egen Barbiedocka som jag ska lansera ska ha en “SvD Fokus på innehåll och samhällsvetenskapliga analyser” i sin hand. Halva tidningen ska innehålla annonser där jag får välja företag och hur många % billigare deras varor blir precis just den dagen då jag väljer att handla där.

Vem som produktplacerar vad, egentligen, låter jag vara osagt.

Comments are closed.

Innovationsnätverket Idéprenörerna