Gick det att sälja spelidéer?

Svaret blev ja!!!

Jag skrev ett blogginlägg den 30 augusti och ställde en fråga: Går det att sälja spelidéer? Och det gjorde det alltså! Efter många ratade spelidéer och många turer fram och tillbaka mellan oss och Egmont lyckades vi. Det blev många dagar fyllda med spelprototyper och sedan många sena nätter med testspelande. Vi visste nog ingen av oss hur mycket jobb det skulle innebära. Men slogs samtidigt av hur kul det var. Bägge hjärnhalvor får jobba på högvarv. Den logiska halvan för att reda ut spelmekaniken och den kreativa halvan för att ta fram ett kul spel. Nu väntar vi med spänning på vad som händer när Egmont tar över och faktiskt tar fram ett riktigt spel. Gissa om vi står först i kö i spelbutiken i hösten 2011.

4 thoughts on “Gick det att sälja spelidéer?

  1. Tack för det! Vi utgick från vårt grundkoncept (att generera många idéer) men fick anpassa oss till Egmonts process som krävde färre spelidéer, med högre förädlingsgrad, inom en viss spelgenre. I just detta fall fanns också viss domänkunskap. Jag har utvecklat en del sällskapsspel tidigare och det var nog därför vi bl a fick veta vilken spelgenre som var intressant för dem just nu. Linda kan media/design och vissa specialområden. Mårten kan datorspeldesign. En viktig ingrediens i processen är provspel.

  2. Pingback: Linda har besökt 100 länder — lagom till lanseringen av vårt resespel | Innovationsnätverket Idéprenörerna

  3. Pingback: Kubanska rykten | Linda Runarsdottir

Innovationsnätverket Idéprenörerna