Den hundraförsta idén var bra nog att satsa på och brinna för

Jag råkade just se historien bakom det som blev nätbokhandeln Adlibris.

De blivande grundarna satt runt köksbordet och spånade affärsidéer i jakt på något de ville satsa rejält på. Deras mål var att komma på hundra idéer. De överskred uppenbarligen målet, eftersom det var den 101:a idén de valde…

Alla människor känner sig inte riktigt kapabla att bara slå sig ner med en fika och spåna fram 100 idéer. Den insikten är en av orsakerna till att vi skrivit boken “finnes: idéer. sökes:entreprenörer”. Lite draghjälp i form av insiprerande idéer och tankar för att komma över tröskeln och få igång idémaskineriet i hjärnan.

Källan till idé-historien

Länk till boken på Adlibris. Den finns naturligtvis på alla nätbokhandlar och även i butiker och på biblioteket, men eftersom jag just skriver om Adlibris så…

Comments are closed.

Innovationsnätverket Idéprenörerna